Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Wim & Ria Zijlmans - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Wim & Ria Zijlmans - WaarBenJij.nu

Victoria

Door: Wim & Ria

Blijf op de hoogte en volg Wim & Ria

20 Mei 2016 | Canada, Victoria

We nemen afscheid van Duncon en rijden naar Victoria, de hoofdstad van British Columbia, een plaats met Engelse charme aan de zuidkust van Vancouver Island. De stad Victoria in 1843 gekoloniseerd door de Engelsen, wat verklaard waarom je overal, in plaats van houten, bakstenen huizen en aangeharkte tuinen aantreft. Eerst maar naar het statige, traditierijke Empress Hotel in de haven van Victoria, een charmante plek vol nostalgie met het monumentale parlementsgebouw, dubbeldekkers en rijtuigen met paarden.

We wandelen door de oude stad, de winkelstraatjes en Chinatown. En.. we gaan weer met een rubberboot over het water en de zee is weer, dankzij de zon schitterend. We zien nu wel veel walvissen en orka’s, een aantal met kleintjes, heel imponerend maar moeilijk te fotograferen, zodra je ze in de zoeker hebt zijn ze al weer verdwenen. De kapitein heeft duidelijk liefde voor de dieren en kan er veel over vertellen, orka’s (de grootste soort uit de familie van de dolfijnen) leven in groepsverband, in zogenaamde troepen. Een troep kan uit 2 tot 90 orka’s bestaan, waarbij het oudste vrouwtje de leiding heeft. En…we zijn ook nog even in de Verenigde Staten!

Aan het eind van de dag gaan we op weg naar campground Island Beach in Central Saanich maar daar is geen plek meer!! We besluiten om nu maar i.p.v. morgen de veerboot van Swartz Bay naar Tsawwassen te nemen. We hebben geluk, we kunnen nog net aanschuiven. De boot vaart eerst tussen de eilanden door, schitterend met dank aan de zon en de prachtige luchten. We worden ook nog verrast door een prachtige zonsondergang.

Aangekomen in Vancouver begint het al een beetje schemerig te worden, om naar de Capilano River RV Park in West Vancouver te gaan moeten we dwars door Vancouver, een beetje lastig maar Vancouver bij avond heeft ook wat!

• 22 Mei 2016 - 08:53

Dick En Alda:

Tof dat we jullie trip op deze manier kunnen meebeleven.
    Vooral de foto's maken het verhaal levendig.
    Voor jullie ook goed om het op te schrijven, want het zijn enorm veel indrukken in korte tijd.
    Eenmaal thuis zal het allemaal nog een keer voorbij moeten komen denk ik.
    Geniet er nog van, dan doen wij een beetje mee.....
    Liefs Dick en Alda

• 22 Mei 2016 - 11:44

Sandra:

Ziet er prachtig uit allemaal wel heel veel indrukken in een korte tijd geniet er nog maar van .leuk om zo alles te volgen reis ik een beetje mee groetjes sandra

• 22 Mei 2016 - 21:07

Yolande:

Wouw..... Mooie plaatjes en veel herkenbare dingen. Jullie treffen het echt met de tijd van het jaar ....... Al die orka's geweldig!!!!

• 23 Mei 2016 - 11:24

Johanna En Wil:

. Leuk om jullie dagelijkse ontmoetingen weer te lezen en door de foto's een indruk krijgen. Leutig dat dit op deze manier kan, alsof jullie dichtbij zijn. Geniet verder ( hoeven we niet te vertellen). Wij genieten hier in Belgisch Ardennen. We hebben elkaar straks veel te vertellen. Liefs Wil en Johanna

• 23 Mei 2016 - 12:29

Theo En Teuni:

Met dank voor alle leuke reisverslagen en de bijbehorende foto's van deze fantastische trip, ze zijn stuk voor stuk prachtig. Zo hebben we de reis op afstand mee kunnen beleven. Vanmorgen jullie eerste dagen gelezen. Feitelijk kon de trip al vanaf dag 1 niet meer stuk! Geweldig, dat jullie ook vele orka's en walvissen met kleintjes hebben gezien, staat toch maar mooi op jullie netvlies geprint:) Veel liefs uit Vlissingen